29 januari 2010

BONJOUR

BONJOUR


Bonjour, Detta har jag sagt ungefär 511 gånger idag, inte för att jag inte kan några andra ord på franska utan bara för att det känns så jävla bra att säga bonjour, mycket roligare än hej helt enkelt.

Jag sa det till flygvärdinnan på planet, jag sa det till vår nya lägenhet, jag sa det till vår nya kompis - tunnelbanevakten som för övrigt tror att vår IQ ligger under nollsträcket när vi i en halvtimme försökte förstå hur vi skulle ta oss till Sorbonne för av skriva in oss.
Bonjour sammanfattar allt som jag känner just nu, allt är bon och varje dag kommer en ny jour att njuta av i paräjs.

Just det, jag har blivit kär...

Vår lägenhet är nog den hetaste jag sett, på tal om bon. Faktumet att vår garderob lika gärna skulle kunna användas som ett till sovrum är inte ens bara bon, det är lyx.
Annars väntar nu rejäl middag och 2 euros champagne och så klart: många "Bonsoir". Inte lika bra som bonjour men nästan.

Jag startar nu här mitt egna forum för bu och bä, bon och mal och lite annat på vägen så klart. Hoppas ni klockar in och kollar varje gång.

BON, välkomna till clock in Paris helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar