20 april 2010



Den tidigare nämnda "säsongen" som snart skulle börja är nu kommen, trädens knoppar är nu brustna och vi har solat i parken i bara bikini.

Det är roligt att se hur folk reagerar de första dagarna på sommaren, vissa går bara överstyr och lägger sig topless i parken och tror att det är 40 grader varmt och nudiststrand. Vi, köpte allt onyttigt Monoprix hade att erbjuda och satte oss i Monceau och levde livet ännu lite mer än vanligt.


Jag har också, bekvämt nog, fått en liten tjej på halsen. En bestämd liten fransyska på 4 år som behöver lite sällis från skolan hem på vardagarna. That's right, jag har lagt ner mitt hemliga krig och hat mot barn ett tag och ska vara snäll och hjälpsam istället. Det kan vara bra men det lär krävas VÄLDIGT mycket för att jag ska vilja ha ett eget litet monster som lämnar kisspölar efter sig åt höger och vänster. 

Annars har vi gjort lite av varje, lekt sten-sax-påse m Bob Sinclair på V.I.P room, skrivit hatbrev till Island och svurit över att vi en gång i tiden tyckt att vulkaner var balla, druckit rosé med fransmän vid eiffeltornet och satt på groovet till 70-tals musik på Queen.

B.S

Nu har vi lov också, eller som Norskan säger, Ferie. För mig betyder Ferie att man får göra allt som man normalt sett inte får göra. Sova till kl 15, äta en påse chips och ta med sig en öl ut i solen och svära åt barn i parken som kastar boll på en (bara för att jag gjort vapenvila med ett barn betyder det inte att jag gjort det med alla.)

Viva la FERIE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar