7 april 2010

Veckans failure


Jag har inte skrivit på sistone för jag har velat vara för mig själv och det har jag varit också. Tjejerna var nere i St Tropez och snobbade sig i helgen så då passade jag på att umgås med mig själv och tänka igenom saker som hänt de senaste veckorna. Jag har kommit på att en själv (typ) är det bästa umgänget, man kan gå i de affärer man vill, gå åt vilket håll man vill och äta vad man vill utan att någon annan ska stå där och hata. Så på fredagen hade jag date med mig själv, vi åt god middag och kramades.

På lördagen var det fetgod middag i Marais med Persson o gänget som ledde till dansande på någon oklar men kul klubb i Belleville. Söndagen ägnade vi åt att lära oss fakta om grönsaker i woodhaven (=deras lägenhet som består mestadels av trä.)
Visste ni att banan är ett bär?

AnyWHO, nu måste jag berätta om veckans fail:
Igår gick familjen och handlade mat och fick som vanligt hybris mellan hyllorna på Monoprix och köpte så mycket att vi inte ens kunde bära hem allt. Vi frågade om vi inte snäääälla kunde få köra hem vår mat i kundvagnen, vilket vi fick.
Det var roligt.
Det var till och med roligt att vi var tvungna att ta bild på allt detta roliga. Emma springer in och hämtar kameran och uppspelt av hur roligt vi har glömmer hon nycklarna när hon stänger dörren....

För att göra en väldigt väldigt lång historia kort så satt vi där med all denna mat i porten och fick diverse blickar från grannar medan vi febrilt försökte ringa Emanuel som har en extra nyckel.

Visst jag lärde känna mig själv i helgen men igår upptäckte jag ännu en sak. När jag försätts i "paniksituationer" blir jag jättehungrig. Jag tror med en gång att jag ska dö och automatiskt växlar min hjärna om till överlevnadsinstinkt.

Vi satt där i jag-vet-inte-hur-länge innan vi äntligen blev räddade men vid det laget hade jag redan smällt i mig en halv limpa, 2 yoghurtar, några okokta makaroner samt fyra pain au chocolat. Alla hanterar vi krissituationer på olika sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar