25 april 2010

Ferie


Likt Seine som nu börjat bli sådär kissvarm av solen flyter allting väldigt smidigt fram i våra små liv. Det finns ingen oro i luften what so ever och ferien håller i sig, OM den håller i sig.

De senaste dagarna har vi bidragit till växthuseffekten lite mer än vanligt i form av inhandling av extremt mycket onödiga snacks-förpackningar som vi har med oss ut i solen. Vill jag köpa två påsar chips fem petflaskor cola och inte återvinna dem så får jag det för det är ferie.  (Jag undrar om ferietänket verkligen kommer sluta när lovet är slut?)

Nej, förlåt mamma jag beundrar dig som fortfarande återvinner och hoppas efter vulkanutbrottet som nog vållat mer förstörelse än alla bilar, lastbilar och metanbildande bajshögar på jorden tillsammans. Jag har slutat se poängen i att duscha 2 grader kallare eller återanvända gamla syltburkar, återigen har Island pajat för omvärlden.... What a mess.

Det här är säkert jättebra för miljön

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar