10 maj 2010

isa-delight

Den här veckan har har kommit och gått lika snabbt som de två tuberna med sprutgrädde som Isabelle och Emma tryckt i sig. Vi har en ny rätt som heter isa-delight som, för de icke-laktosintoleranta, intas till frukost. Den innehåller en kockosyoghurt, färska hallon, två smulade digestivekex och valfri mängd sprutgrädde.

En fait, har den här veckan varit lite som en isa-delight. Den började vanligt och lite surt med skola, fortsätter med lite substans i form av filosofisnack och najs middag med Rebecka och avslutas söt och perfekt på Bagatelle på fredagen.

Bagatelle är för övrigt ett fenomen som inte ens kan liknas vid en klubb. Det är tydligen Paris crème de la crème (apropå isa-delight) där alla klär ut sig lite grann för att visa just hur ballt det är där. Jag klädde ut mig till mig själv men under kvällen knuffades vi runt bland 1700-tals wannabees, mystiska trollkarlar och som toppen på grädden, gröna smurfar. De gröna smurfarna var det bästa med kvällen, de talade om för oss att vi minsann borde vara snälla mot dem eftersom den ene ska bli Frankrikes näste president. Jag blängde en extra gång på hans gröna klädsel och försökte skylla bort mitt flin med "språkskillnader". Bagatelle är iallafall en galen upplevelse, ett riktigt äventyr. Den som vågar sig ut till Bagatelleskogen får se sagofigurerna, det gäller bara att ta sig hem sen också. Det hade vi svårigheter med kan jag berätta.

Nu påbörjas denna veckans isa-delight och som vanligt började den lite surt, denna gången med utgången soyamjölk.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar