2 november 2010

life on the dime

Tröttheten är påtaglig i takt med att det börjar bli mörkare och min och mammas insikt i vår pengasituation blir djupare. Avsaknad av pengar är aldrig kul att komma till insikt med och när vi gick och la oss igår var min stress mer än jag kunde hantera, resultatet var att jag inte sov på hela natten och istället lyssnade på när mamma pratade i sömnen. Det var iofs rätt underhållande. Denne hade uppenbarligen inte lika mycket stress som jag och utbrast i 125 decibel "COCA-COLA" mitt i natta. Dagens ungdom.
Efter det var det ingen idé att försöka somna om utan istället räknade jag först får och sen på hur vi i framtiden ska klara hyran med våra löner som förmodligen kommer ligga på typ-s'här 756€.
Såhär gick tankegången:
600 till hyra - givet
100 till mat - givet
30 till metrokort - givet
15 till internet som vi ska skaffa den här månaden - givet
Happ då blire 11€ kvar till nöjen då. FAN VAD KUL DET KOMMER ATT BLI ATT BO I PARIS!
Inatt var mitt mantra "fml" och när klockan ringde hade varit vaken alldeles för länge för att det skulle vara okej.

Asså egentligen är jag inte så himla orolig, så länge vi klarar hyran så fixar sig resten. Vi har nämligen utvecklat en ny talang, även kallat tattarfasoner. Det går ut på att vara kleptoman med finess. Eller ska jag kanske kalla det för robin hood-metoden? Lite ketchup, senap, salt, peppar, el, intenetanslutning och en thekanna från McDonalds kommer inte fattas någon men gör stor skillnad i vår röda matkassa vi har hemma! Ta från de rika och ge till Frans och mamma helt enkelt. Övriga fynd vi gjort är gratis bord från IKEA, hittad träskiva på gatan nu använd som diskställ i vårt kombinerade kök/badrum och sist men inte minst har vi utökat vår servis hemma med x antal, från krogen medsnodda, glas.
Livet är svårt utan cash men ändå ganska kul. I skrivande stund sitter jag och snyltar på McDonalds internet och el och tro inte att jag tänker ge dem något för det nej jag har med mig eget the hemifrån JAJJEMÄN.

I veckan ska vi tvinga franska staten att ge oss bostadsbidrag om det så krävs att jag måste sno en kniv från McDonalnds och hota dem med.

Atottalör




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar