8 maj 2011

Fuck, it's friday




När det är varmt ute startar ett gäng kemiska reaktioner, atomer börjar röra på sig, minus blir till plus och hjärnan börjar fatta dåliga beslut. Lägger man till ett "fuck it's friday" är gränsen mellan katastrof och succé bladtunn.

Jag gillar folk som fattar fattiga beslut, det roar mig.

I helgen har jag observerat i eiffeltornets skuggiga park after hours och på paris ruggigaste bar/klubb Truskel, de dåliga beslutens mecka. När man stiger över tröskeln till truskel ifrågastätter man mänskligheten och den svettkantade lukten av öl som torkat in på huden påminner en om att åka flak, fast inomhus. Alla är där för att fatta dåliga beslut och exprimentera med sin sexualitet. Jag var endast där i forksningsyfte, jag slutar aldrig imponeras hur fort skandinaviska tjejer är redo att klä av sig för fransmän som försöker prata engelska. Jag måste erkänna, they've got game.
Det är exakt som när två duvor raggar upp varandra, killen ser ut att ha levt på gatan halva sitt liv, burrar upp sig och tjejen ser ut som hon precis har ätit en näve grus.
Efter tre minuters obligatoriskt "dansande" är det on.


Jag såg en kille göra succé med tröjan: lame in bed, but rich. Tjejer gillar väl när man är rakt på sak och, jag menar han var ju rik.


Ändå beundrar jag fransmännen och deras öppenhet, som min kollega på jobbet så ödmjukt lägger fram det:

LES NUS, LES PLUS OSES ET HEUREUX DU MONDE, LES PARISIENS

Det finns ingen idé att inte bjuda på sig själv enligt honom, när jag var med honom och min manager på gayklubb för ett tag sen fick jag se hur de spelar I sitt natural habitat, det är ingenting blygsamt där inte alla i gaysocieteten känner alla och jag tror jag hörde
"saluuut, kommer du ihåg mig jag tror vi låg förra fredagen" tre gånger under kvällen, på torsdagar på  flèche d'or osar det testosteron och pojkarna går aldrig hem ensamma.

I fredags klockade jag dock ut tidigare och lämnade singeltjejerna själva åt sitt gnuggande på truskel och tog sällskap med en vilsen själ längs grands boulevards, han undrade varför ingen tjej ville ha honom. Jag rådde honom att om han skulle lyckas på truskel fick han ta och sluta raka sig och sluta duscha, bete sig mer franskt och "douche-igt"- eller byta bar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar