3 mars 2010

"The season has started"

Här måste man röka för att få vänner har jag blivit tillsagd


Nu har vi mått så där oförskämt bra i ett par dagar och bara marinerat oss i vår gamle vän solen som vägrat visa sig "på grund av förhinder" på snart ett halvår nu. Idiot.

Varje dag går jag både till och från skolan för att det är vår nu, eller kanske mest för att jag är för snål för att köpa busskort men det är bra att skylla sin snålhet på något.

Allt med våren är bra. Jag får fräknar och det känns inte lika taskigt att inte lämna pengar till de ca 50 hemlösa man går förbi under tiden man går till skolan.
I eftermiddags åt jag cheeseburgare i Parc de Luxembourg med Norskan och en Amerikansk tjej som tycker att det är lättare att få kompisar om man röker. Hennes teori om att rökare alltid har någonting att prata om, som till exempel vad man har för motiv på tändaren eller om man någon gång försökt sluta, gjorde att jag fick ont i huvudet. Men det gjorde ingenting för nu är det vår och då kan man göra vilken min man vill bakom sina stora solglasögon utan att personen man pratar med ser det. Rätt kul faktiskt.

Sist men inte minst har vår judiska vän nu meddelat att "The season" has started. Vi vet ännu inte vad "The season" has in store for us, men jag tror det kommer bli episkt även om jag är lite rädd i smyg för vad han anser vara episkt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar