1 mars 2010

När jag kom hem kände jag att jag inte hade gjort någonting idag men efter vidare fundering kom jag fram till att det är skillnad på att få saker gjorda och att göra saker.
Idag har jag inte direkt fått någonting gjort men jag har gjort en massa saker, eller ja.

Idag har jag:

- Ätit alldeles för mycket frukost
- Gått till skolan eftersom det är 16 grader och sol idag.
- Blivit avkastad en buss eftersom mitt busskort har gått ut och därmed insett att jag har varit här en hel månad redan....
- Gått till stora Sorbonnebyggnaden för att få information om studier men fick istället livsråd från en man med stort skägg. Han tyckte att jag skulle åka till England och plugga istället för att vara här, det tyckte inte jag.
- Kallpratat med en asiat om vädret. Vi kom fram till att det var bra.
- På hemvägen svurit åt en cyklist som höll på att köra på mig.
- Beundrat alla snygga människor på Boulevard st Michel som alla skulle platsa i The Sartorialist medan jag lyssnade på "Très Très chic - Mocean Worker"
- Tyckt att jag är ganska ball.
- Sett samtliga sevärdigheter i Paris, Triumfbågen, Eiffeltornet, Pont Neuf, La Seine ja till och med så gick jag hela Champs Élyssées upp.
- Vinkat till turister på en sightseeingbåt.
- Och sist men inte minst har jag kommit på att jag är fett nöjd med livet.
Inte så där jag-kom-på-att-jag-är-ledig-från-skolan-imorgon-glad utan jag-tror-jag-är-lyckligare-än-någonsin-glad.



Ha så kul i ert slaskväder!

Typ såhär känner vi oss idag. Typ.

2 kommentarer:

  1. det är faktiskt sjukt soft att vara hemma när man vart borta 5 månader. fucking heaven att äta mat på riktigt. till och med JAG som inte ens gillar mat blir trött på att inte äta riktig mat. yasmina det är R.I.P. tonfiskpasta för dig och mig kan jag säga

    SvaraRadera
  2. du jag förstår mig inte på dig och att du inte gillar mat, om du ska komma hit får du fanimej äta som jag gör d.v.s hela tiden. hm jag får nog komma ner till dig innan och lära dig hur man gör. Förresten vi bestämmer datum för barca ikväll!

    SvaraRadera