28 februari 2010

L'chaim

Nu är vi frälsta och döpta

Igår befann vi oss på Café Marais. igen. med den judiska klanen. igen. Men igår var det speciellt för den ene i den judiska duon fyllde år, vi vet inte precis hur mycket han fyllde men tydligen tillräckligt mycket för att det skulle vara befogat att drick extra mycket sky.

Dagen till ära hade den andra hälften av duon tagit på sig ett lucialiknande nattlinne och runda solglasögon. Han ville make a statement att Jesus inte har patent på detta "luftiga" klädesplagg. Resten av kvällen skulle han gå runt och frälsa och döpa folk genom att hälla sky i håret på dem, mindre uppskattat.

När det var dags att sjunga för vår lille vän gjorde han en stagedive och ordet mazeltov var nog med mest använda hela kvällen. Tyvärr tror jag att vårt firande hördes flera kvarter bort och så småningom  fick vi besök av polisen varpå Yoni med nattlinnet utbrister
"Merde the police is here! Oh but that's ok just tell them I'm jewish" 
Nej det var kul och det lär blir många fler sådana kvällar.

I fredags var vi på Cab och träffade folk från Argentina som hatar fransmän. Det är ju det jag säger syamerikaner är sneda för att fransmän är mycket ballare är dem men jag förstår inte varför de kommer hit då? Jag åker till exempel inte till Tyskland för jag inte gillar Tyskar och deras kultur men Sydamerikanerna ska komma hit ändå och dondera. Nej.

Idag ska vi göra allt som man säger att man ska göra sen typ dammsuga, åtgärda alla stopp vi har i samtliga avlopp och äta matrester. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar