21 februari 2010

Jag älskar söndagsångest

Jag har kommit på att jag har en hatkärlek till söndagar. Det är den enda dagen i veckan då det är okej att vara arg utan anledning och att gå och lägga sig i samma kläder man vaknat i för att man inte klätt på sig ens en gång. Men ändå är det lik förbannat alltid på just söndagar som det regnar och inte finns något gott i kylskåpet.

/söndag-s-ångest/ - ett vedertaget svenskt begrepp som innebär att man inte har lust att göra någonting för att det är måndag dagen därpå. Man brukar äta feta saker och tv4 sänder alltid någon trött film på kvällen så att livet ska bli lite mindre jävligt för svensson. 

Imorse när jag vaknade hade jag verkligen söndagsångest, jag hade inte alls lust att gå ur sängen än mindre göra slag i saken att dammsuga bort chipsen på golvet från i fredags som nu lämnat fettfläckar efter sig. Nej, det blev ingenting med det, istället åt jag nästan ett helt paket kakor, lyssnade på Moby och låtsades glömma bort att jag har franskaprov imorgon. Himla bra det här med söndagar ändå.

När jag sedan ställde mig i duschen, där jag för övrigt gör mitt bästa tankearbete, kom jag på att jag älskar söndagar men speciellt den här söndagen för just den här veckan har varit så himla bra. Ännu bättre blev det när jag fick gotta mig i att nordpolen nu ändrat koordinater och attackerat Stockholm.

Ibland är det kul att ha söndagsångest, då känner man att man lever. Livet kan ju inte alltid vara crème de la crème.








Tips på extremt bra söndagsångest-låtar. 



1 kommentar: