14 februari 2013

Ave Maria

1 Rue Jacquare
750011 Paris

Håll i hatten för nu får ni ett av mina bästa tips i stan. Det är en restaurang som är lika färgstarkt syrlig och behagligt söt som sin specialitet: mojitos.
Mojitos i plural för de är så goda att minst fyra slinker ner utan vidare tanke. Men drick inte för många som jag gjorde för när jag stolpade ut därifrån kom jag knappt ihåg mer än att maten (och uppenbarligen mojitosarna) var helt fantastisk. Klädd i alla olika färger och smaker från Brasilien fick man den serverad på stora tallrikar sittandes på smala träbänkar man delar med 8 andra personer.
Jag har sedan länge velat göra en sån där resa till Sydamerika man gör när man är i min ålder, träffa häftiga människor, äta mat man inte kan uttala namnet på och dricka rom ur plastmuggar.
I väntan på att min palm i plast hemma i sovrummet ska börja växa sedlar så har jag den här restaurangen att gå till när jag behöver allt det där.
Gå dit, gör det bara.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar