14 februari 2013

Chez Moustache

4 Rue Jean-Pierre Timbaud
75011 Paris

Precis när jag tror mig ha sett det mesta måste jag än en gång formulera om mina funderingar. Okej så i helgen upptäckte jag en ny genre av människa.
En vedertagen kategori av hipsters i Paris är "BoBo" som beskriv såhär:


Etymology BoBo 

The word bobo, Brooks's most famous coinage, is a portmanteau of the words bourgeois and bohemian. The term is used by Brooks to describe the 1990s descendants of theyuppies. Often of the corporate upper class, they claim highly tolerant views of others, purchase expensive and exotic items.

Med det uppklarat har jag nu upptäckt den nya underkategorin av BoBos som är Graffar- slash streetBoBos. Killarna klär sig i underground/street-klädmärken med provokativa tryck och smutsiga jeans. Tjejerna är yngre än killarna, klär sig i svart och har burlesque-inspirerade sminkningar med röda läppar och svarta ögon. Det som är intressant med dessa människor är att de anstränger sig för att se fattiga ut fast de egentligen har hur mycket guld som helst hemma i kassaskåpet.
Jag fick observera dem en av deras naturliga habitat på restaurangen "Chez Moustache" där de alla stod uppradade vid baren och screenade varandras kläder och drack de snyggaste och mest välkomponerade drinkarna jag någonsin sett.
Maten är otroligt god, de har bara fyra maträtter med flit. Den här restaurangen vet hur det ska gå hem hos street BoBos, de vill ha makaroner och tomatsås men det ska vara gourmet och jättedyrt. Det var det och det var utan tvivel de godaste makaronerna man någonsin kommer att smaka.
Trashigt och billigt gifter sig tydligen bra med klass och dyrt. Då fick vi lära oss någonting nytt idag med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar