19 januari 2011

Beautilful Tango




Nu mår hon bra. Jag sitter just nu och lyssnar på själsrenande musik och skrattar åt hur livet "fixar sig" ibland. Veckan har varit händelserik, jag har pluggat med överstrykningspennor i högsta hugg, haft 3 timmars examens/muntlig litteraturanalys på franska, bråkat med vår hyresvärd som har tappat förståndet och fått ett nytt jobb. Hahahah juste sista skoldagen innan examen tyckte nån jeppe i klassen att det skulle vara en bra idé att ha mingel sista timmen. jag HATAR mingel och nivån av awkwardness var oumbärlig när alla stod och drack äppeljuice och tvångsmässigt svarade på frågor om sina familjer. Sen kom gruppfotot...


Examen var sådär jobbigt svårt för att det bara var enkla grejer med som man aldrig bryr sig om att plugga på när det finns 18 olika tempus som är svårare att lära in. Nejnej så klart är det de där djävuls-prepositionerna som ställer till det för en. När vi var klara drack jag o colombianen ur hans plunta med en bild på jerusalem, vi började prata med en hemlös som hette Pablo i Marais, han berättade att han blivit alkis på grund av att det finns för mycket gott vin i Frankrike. Han är ingen (som vi) som köper EDs 1€ vin, nej han var en lyxlodis som kostade på sig det goda - hence hans hemlöshet påstod han.

I vilket fall gav vi honom vad som fanns kvar av det vi hade och begav oss till Johan & Erik på "hej-vi-är-grymma-för-examen-är-slut-fest" och vid midnatt mötte jag upp Rebecka på Champs Elysées för att gå på nåt spektakelspektakel som heter Cirque de bonheur.
OM det var bonheur. Ja, om man någonsin undrar var alla snygga människor gömmer sig kan jag ge adressen, för det här var det sjukaste jag sett i form av klubb. Alla var utklädda på ett sätt eller annat och jag har funderat över det många gånger men aldrig kommit fram till varför folk blir roligare när de klär ut sig. På den här klubben var alla roliga och på hemvägen undrade jag om jag hallucinerat att jag sett dvärgar som dansade på baren, 150-kilosdansöser i burlesqueutstyrsel, en kille som såg ut som en avatar och en man i korsett (endast). Jag och Rebecka studsade runt där som om vi var med i Alice i underlandet.


På söndagen var jag så trött att jag inte ens kunde prata så jag drog för fönsterluckorna, kollade på film och åt en hel burk äppelmos. Resten av veckan har jag bara tagit det överdrivet lungt, profittat av att inte ha ett fullspäckat schema för en gångs skull, fikat/lunchat med olika människor och idag var jag på intervju på cojean som Majchie jobbar på och fick jobbet så förmodligen kommer jag jobba på en av de restaurangerna precis vid Champs.

Livet leker och nu ska jag gå ut i solen och möta min fru på jobbet.

Lyssna på låten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar