31 januari 2011



Just nu sitter jag och äter nutella ur burken och undrar för mig själv hur FAN, på ren svenska, vår flytt ska gå till egentligen.
Vi bor just nu hos Johan o Erik som har vart räddare i nöden och lånat ut sin lägenhet till oss medan de är utomlands lite granna. Vi är dem evigt tacksamma för att vi slapp bo på centalstationen de här nätterna och vi ska skämma bort dem med så mycket roy de önskar.

Iallafall har vi nu flytt krigszonen som skapades när vi skulle lämna tillbaka nycklarna till Madame på Blvd Raspail. Bruden är ju knäpp och både jag och Michaela hade sån lust att nita henne så knogarna vitnade, hon krävde oss nämligen på en hel fin, ovikt 100€ sedel för att vi haft BESÖK ett par gånger av kompisar etc. Hon var helt rabiat och höjde rösten åt mig rejält när jag försökte förklara för henne hur man lever ett liv och att man måste få ha gäster ibland. Hon förklarade för oss hur skönt det ska bli nu när vi ska åka och hur barmhärtig hon varit som inte ringt polisen på oss.
Det värsta av allt är hur hon suttit och noterat varje gång vi haft en besökare hos oss, gjort en ekvation med förhållandet mellan tiden vederbörande varit där och antalet kilowatt timmar denne eventuellt skulle ha förbrukat. När vi försökte förklara att vi levt i skenet av stearinljus i två månader skrattade hon högt och sa "stackars yasmina som är så fattig."

Mitt och majchies favoritsyssla den senaste veckan har varit att snacka skit om madame, och sista dagen bestämde vi oss för att hitta på hyss så vi kissade båda två i badkaret - utan att sköja ur det. HA-HA.

Iallafall.

Jag har varit på utbildning på nya jobbet och blivit placerad på Cojean bourse som ligger i 2a arrondissemanget där vi alla hoppsar runt i blåa t-shirts och tycker om varandra. Efter Zara hade jag glömt bort hur det känns att faktiskt trivas på en arbetsplats. På vår mysiga restaurang bryr sig alla om en och är genuint intresserad när man öppnar käften och gör man fel behöver man inte ställa sig i skamvrån. Idag gick jag in på en Zara och stökade ner lite bara för sakens skul. Kändes helt rätt.

Bus står högt upp på listan just nu som ni förstår, och i helgen busades det rejält på Regine med våra nya grannar som är jätteSYMPA allihop. Vi har haft tur vad gäller nya grannar iallafall och när vi var och lämnade lite väskor i nya lägenheten öppnades dörrarna mellan oss och grannen (Gary) och vi hade våningsfest i båda lägenheterna och i korridoren.

Bon.


Vi kan inte klaga helt enkelt, dock lyckas jag som vanligt hitta saker att oroa mig för och jag sitter just nu med största klumpen i magen över flytten imorgon så jag är tvungen att lugna ner mig med ett glas vin strax. Nämnde jag att vi flyttar allt på metron? Jag kan säga att igår var by far den sämsta dagen hittils vad gäller humör.

Efter madames räverier flyttade lilla yasmina och lilla michaela hela 10 stycke soppåsar, resväskor, bord och matta med en baksmälla utan mat eller dryck. Vi tyckte så synd om oss själva på kvällen, precis som i "The Sims" blinkade allting i the mood-panel rött.

Nu är allt gött, ska upp 05.30 imorrn o bre mackor. tack, bra heeeej



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar