8 januari 2011

eh liberté



Idag är frihetens dag då jag äntligen jobbat sista dagen och vikt alla kläder fem gånger i brist på annat att göra för SISTA gången!!! Man känner liksom hur hjärncellerna dör innanför kraniet. Min responsable var missnöjd med livet som vanligt och låtsades som att jag inte var där idag, trist, och alla andra låtsades som att de skulle sakna mig. Alla tyckte att vi skulle lägga till varandra på facebook så vi kunde chatta, jag hatar att chatta på franska, det är liksom en omöjlighet att skriva "Qu'est-ce que c'est" fort.


Den här krabaten kommer jag inte sakna

Ändå kommer jag sakna att gå runt i min kostym och känna mig viktig på Paris snyggaste gata och övertyga män att de inte alls ser tjocka ut i de där jeansen. Just det män håller på sådär också. Jag har lärt mig mycket men nu är det dags att dra därifrån, måste jag säga "quarte-vinght-dix-neuf-quarte-vinght-quinze" (priset på våra onödigt fula gråa tröjor) kommer jag slå huvudet i en sten.

Idag känns livet larvigt lätt att leva, jag har typ bestämt mig för att jag ska söka in till Sobonne i höst efter en tretimmars diskussion med colombianen i min klass om vad jag sa göra med mitt liv. Det fanns till och med en mindmap med i bilden, jag hatar ordet mindmap men det är ganska praktiskt ibland och om man kan klura ut sin framtid på ett par timmar med hjälp av en penna och en servett är det bara att tacka. colombianen tvingade mig att gå och prata med dem på Sorbonne och jag gick därifrån med ett ton brochyrer med info om olika saker man kan utbilda sig till, undrar vilka som går programmet geologi och om läran om sten leder till lukrativa jobb.

Sen har vi också börjat hänga mer med ett killgäng, en av dem vilken jag träffade i stockholm då han satt och drack rosa champagne med sina rosa kompisar. Jag gillar att ha en rosa kompis och ibland får jag leka wingman när han ska ragga på killar. Igår tog de ut oss på en klubb där vi hängde med ägaren som såg exakt ut som alf i den där tvserien, hahah tog mig hela kvällen att klura ut det. Anyway, vi kanske ska hjälpa dem att arrangera lite events och vi hade möte med dem igår om saken, man kan ju lika gärna på betalt för att ha kul, två flugor liksom.

Ikväll ska vi till l'arc och räva oss lite med Rebecka som är här i ett par veckor för att söka konstskolor, igår kom hon in på Lisaa som är en grym en och jag är så stolt över henne.
Spana in hennes stuff, braskit.
http://www.diykids.blogspot.com/




Förresten är det 15 grader här. ha-ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar