11 januari 2011



Jag sitter just nu i vår lägenhet och svettas som en idiot. Dels har kärringen langat tropikvärmen igen, blommor överlever inte i vårt klimat och mina skolpapper blir vågiga av luftfuktigheten i rummet. Växthuseffekten i ordets rätta bemärkelse. Apropå det var det även 17 grader igår (just det) vilket var ganska udda och gör att luften i vårt klassrum, med hetsiga kineser som frenetiskt knappar på sina minidatorer nu de sista dagarna innan examen, gör mig riktigt offline.

Jag svettas också för att vi nu insett lite att vår uppsägning av lägenheten var lite impulsiv, vår hemlöshet återinförs den 31 januari så om ni hör nåt om nåt kan ju va bussiga att höra av er. Medans sitter vi inne och plöjer annonser och upprepar manus på franska som jag kan utantill vid det här laget. Vissa annonser är riktigt underhållande ibland, undrar vilka som nappar på:

LOVE THIS APARTMENT!!!!!!!!
Cheap. It also receives plenty of natural sun light and it is separate from the living space.
Natural light to flood the apartment, a great unique feature to have in home.

BOOK APARTMENT NOW

Enjoy France.

Vilket jävla sänke som la ut den annonsen.

Igår när det var så varmt (just det) gick jag runt i Marais med Rebecka, snackade skit om folk vi inte gillar och skrattade så vi fick ont i magen åt trista saker. På kvällen var vi på visning i seriöst vår drömlägenhet, preciiiiis dörr i dörr med pompidou där vi kunde se oss själva laga mat och borsta varandras hår och vara allmänt nöjda med livet.

Idag är det onsdag och på onsdagar är vi spontana så man vet aldrig vart vi hamnar ikväll, förra onsdagen fann vi oss på "Ladies night" på disco queen, champs elysées och svängde med människor som förmodligen går längst fram i pride-tågen när de hålls. Ikväll börjas i 16e arrondissemanget där vi ska på visning följt av romantisk rödvinsmiddag bara jag och Majchie. Vi har nämligen vuxit ihop och blivit en, lätt hysterisk med välbalanserad varelse som lever i symbios och eftersom hon ska åka till stockholm i helgen och jag till göteborg nästa kommer vi inte kunna hänga som bara vi kan på ett tag.

Nu börjar jag svettas igen för jag kom på att jag har examen/litteraturanalys/uppsatsskrivning i franska på lördag. Lördag liksom.
När den är slut har jag colombianen bestämt att vi ska dricka whiskey och hata lite, det kommer vara fett att bli av med skolan, jag känner mig fullärd vad gäller fransk grammatik efter 14 år av verb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar