25 oktober 2010

Lugn



Jag är en känslomässig person och Paris gör att allt förstärks. Apropå tidigare utläggning om min vrede liksom. Nu är det lugn som råder hos fröken Backström, ett fenomen som inte händer oftare än vad det är solförmörkelse men när det väl inträffar passar alla i min omgivning på att njuta av att jag äntligen håller käft.
Anledningen till detta är nog helgen i Stockholm som nu har givit mig en sugar hangover. så. mysigt. var. det. Det var till och med så mysigt att jag glömde bort att sova så nu när jag är hemma igen har lugnet tagit över i ren självbevarelsedrift för att inte kollapsa.

Lugnet har slagit till på hårt att jag somnade på lektionen idag och vaknade av att mitt huvud slog hårt i bänken vilket var fett pinsamt för alla vände sig om och tittade på mig med oförstående blickar. Nu har jag en bula som straff och jag ska aldrig mer gå till skolan utan att dricka kaffe.
När jag kom hem sov jag hela dagen och vaknade inte förrän Michaela kom hem, vid det laget hade jag sovit igenom en smärre översvämning någon lyckats skapa i köket och vi vadar numera runt i skabbigt vatten hemma.

I väntan på att min sugar hangover ska släppa håller jag mig fruktansvärt passiv och till och med jag tycker det är skönt att slippa min egen röst, ibland blire ba för mycke.
Snart taggar vi till för Halloween som kommer upp och vi vill gärna maximera eventuella utstyrslar, i helgen lyckades jag klä ut mig till discoqueen på riktiga mammas fest och jag måste ju toppa det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar