20 oktober 2010

vrede är ingen synd

Den franska aggressionen har färgat av sig lite på mig och efter en vecka med grève och diverse motgångar har temperamentet bara släppt lite. Jag tänkte liksom att om alla andra får skrika oresonligt på gatan på mig får väl jag göra detsamma. Först var det ett stackars kassabiträde på the phone house som blev offer. Jag blev så arg för att vi inte kunde få internet att han fick säga åt mig att lugna mig lite. Offer nummer två var en arrogant patetisk ursäkt till människa som langade äckliga fördomar, han fick jackpotten och på honom var jag så arg att jag nästan startade slagsmål, efteråt kom jag på att det nog var tur att jag inte gjorde det för 158cm yasmina hade nog inte haft jättestor chans mot korpulent engelsman med fettvalkar i pannan. Att det nu har blivit så kallt ute att jag igår sov med min fårskinnsjacka har inte gjort mitt humör bättre.

Nu har däremot allting vänt efter att jag uppmuntrats av middagar med ballt folk, roliga utekvällar och kärleksförklaringar. Jag och mamma hade ett moment i köket en bakismorgon i helgen och mellan ord som ”asså.. du är ju liksom, ba så fin” fanns mycket känsla. Vi grät och kramades. Vi är grymma, tycker jag.

Nu har även situationen med kylan i lägenheten tagit en intressant vändning. När jag kom hem igår var det så varmt att jag inte kunde andas. Tydligen har tanten satt på värmen och nu behöver vi inte längre steka middagen, jag är helt seriös när jag säger att det är minst 35 grader här hemma nu, vi åt middag i underkläder och svettades, det är verkligen tropisk värme här. Mammas lakan har fått brännmärken från elementet och jag sov med en påse fryst broccoli härom natten.

Igår utmanade vi våra lungor och masat oss upp till montmartre, där bjöds det på spektakel av högsta kvalitet. Jag måste skriva ordet spektatel för det är Michaelas hat-ord. Ganska kul faktiskt, när man säger det blir hon svart i blicken och hat riktas mot en.

Spektakelspektakelspektakelspektakelspektakel.

I alla fall är livet kul att leva nu, och inga vredesutbrott finns på horisonten. I veckan har jag varit på middag hos Johan och Erik, på Toms spelning och nu ska jag åka hem och mysa i Stockholm.

Steak sauce.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar